A KÉPZÉS CÉLJA:
A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A vezetők felkészítése a jelenlegi, VUCA, gyorsan változó környezethez való alkalmazkodásra. A résztvevők a képzésen megismerik a változáskezelés, asszertív kommunikáció, konfliktus és stresszkezelés, időgazdálkodás alapvető vezetői eszközeit. Fejlesztjük vezetői kommunikáció egyes területeit, amin keresztül befolyásolható egy szervezet eredményes működése és teljesítménye.
KIKNEK AJÁNLJUK:
Közép és felső vezetők, Vezetők új szerepkörben, Termelési vezetők, Műszaki vezetők, Gazdasági vezetők, HR vezetők, Minőségügyi vezetők, Kaizen menedzserek, Logisztikai vezetők, Művezetők
Nagyobb létszám esetén a képzés vállalathoz kihelyezett formában is megrendelhető, igény esetén kérje testre szabott ajánlatunkat a kepzes@kvalikon.hu email címen
- Vezetői hatásgyakorlás, kommunikáció
- A munkahelyi kommunikáció sajátosságai, típusai
- Vezetői és kommunikációs stílusok
- Johari ablak vezetői önismeret és kommunikáció
- A hatékony kommunikáció gátjai
- A hallgatás és megértés öt szintje
- A vezetői kommunikáció speciális eszközei:
célok közvetítése, elfogadtatása
feladatok kiadása
betanítás, tanácsadás, támogatás
visszacsatolás, értékelés
- Kommunikáció dinamikája, felépítése, pszichológiai háttere
- Asszertív kommunikáció
- Az értő figyelem eszköztára, és gyakorlása
- Hatékony kérdezéstechnika a gyakorlatban
- „NEM”-et mondás technikája
- Mások meggyőzése, és megnyerése az együttműködésre, mozgósítás
- Eredményes megbeszélések
- A megbeszélések lebonyolítása (előkészítés, viselkedés szabályok, szerepek, moderátor, emlékeztetők)
- Írásbeli kommunikáció (email, chat…)
- Hatékony írásbeli kommunikáció szabályai
- Számonkérés és értékelés
- Visszajelzések /pozitív és negatív/ kultúrája
- Tényalapú kommunikáció, 5 Miért módszer
- A munkatársak teljesítményének, hozzáállásának, kompetenciájának értékelése
- A kommunikáció szerepe a teljesítmény-ösztönzésben
- A fejlesztő, megerősítő visszajelzés technikájának elsajátítása
- Tárgyalás szervezeten belül és kívül
- Tárgyalás folyamata: Kompromisszumtól a konszenzusig. Célkitűzéstől az eredményes megállapodásig
- Prezentáció és előadás technika
- Hogyan bánjak testemmel, energiáimmal, hogy a legkedvezőbben tudjam hozni formámat.
- Munkahelyi kommunikáció a generációk között
- Szerepjátékok
- VUCA környezet, kihívások a vezetői munkával szemben
- Változás, szervezeti változás
- A változás lépései: felolvasztás, mozgatás, megszilárdítás (Kurt Lewin),
- A változást mozgató erők
- Erő-ellenerő törvénye, Erőtér-elemzés
- Gyakorlat: Erő-Ellenerő elemzés
- Tudatos változás fázisai
- A vezetők szerepe és feladatai a változáskezelés során
A változás tervezése
A változás levezénylése
A változás kommunikálása a szervezetben
Változáskezelési képességet fejlesztő gyakorlatok
- Változási görbe
- Változással szembeni viszonyulás (Daryl Conner)
- Változással szembeni reakciók
- Az elkötelezettség szintjei
- Mozgósítás, motiváció
- A változással szembeni ellenállás kezelése, leküzdése
- Szervezeti tanulás, tanulószervezet
- Digitális transzformáció - Lean transzformáció
- Agile vezetés, Agile szervezet
- Lean vezetés, Lean coaching
- Hybrid munkavégzés, Home office, távmunka
- A változás érintettjeinek azonosítása és elemzése (Stakeholder Mapping)
- Gyakorlat: Stakeholder elemzés
- Változási programok kritikus sikertényezői
- Szervezeti Kultúra (Edgar Schein), szervezeti kultúraváltás
- Kotter változási program modell