A KÉPZÉS CÉLJA:
A résztvevők oktatói, tréneri és workshop lebonyolítási, moderátori képességének fejlesztése. A képzés végén a trénerek” képesek lesznek hatékonyan megszervezni a képzéseket, megismerik a szükséges kommunikációs technikákat. Képesek lesznek munkatársaikat fejleszteni és a fejlődésben támogatni.
KIKNEK AJÁNLJUK:
Trénerek, koordinátorok, belső instruktorok, mentorok, csoportvezetők
Nagyobb létszám esetén a képzés vállalathoz kihelyezett formában is megrendelhető, igény esetén kérje testre szabott ajánlatunkat a kepzes@kvalikon.hu email címen.
Az eredményes tréner szerepe és személyiség jegyei
- A tréningek oktatások célja
- Milyen a jó tréner?
- Trénerekkel kapcsolatos elvárások
- Önismeret, személyes és szakmai önkép
- Katalizáló, facilitátori és moderátori feladatok
- Önfejlesztés, asszertivitás
- Kapcsolattartás, konfliktuskezelés
- Motiválás, csoportépítés
- Érzelmi intelligencia, empátia
- Feladat: A munkaköri és a tréneri (oktatói) szerep lehetséges konfliktusai és azok kezelése
Kommunikáció
- A kommunikáció célja
- Kommunikáció folyamata
- Szerepek a kommunikáció során
- Mi jellemzi a hatékony kommunikációt?
- Az eredményes kommunikációt gátló tényezők
- Az eredményes kommunikációt segítő tényezők
- Kommunikációs gyakorlatok
- Non – verbális kommunikáció
- Gyakorlat: Intenzív nyaralás szituációs játék, „Nehéz idők jönnek”, rossz hírek sikeres kommunikációja
- Elvárásokon - Ígéreteken alapuló menedzsment megvalósítása
- Helyes delegálás és számonkérés módszere
- Konfliktuskezelési technikák (Thomas-Killmann modell)
Tréningek, oktatások lebonyolítása
- Oktatások tervezése, előkészítése
- Eredményes képzés elemei
- Munkaközben tréning
- Egy pontos oktatások
- Képzések értékelése
A PREZENTÁCIÓ megtartása
- Prezentáció, oktatás céljának és célközönségének meghatározása
- A prezentáció struktúrája és az egyes részek súlyozása
- Bizalmi és együttműködő légkör megteremtése
- Gazdálkodás az idővel
- Testtartás, gesztusok, mozgás, öltözködés
- Beszédstílus, hangszín, tempó
- Hanghasználat – csendhasználat – szemkontaktus
- Fordulatok, érdeklődés fenntartása
- Önkontroll, önmagunk kézben tartása és irányítása
- Kérdések kezelése
- A stressz (lámpaláz) szerepe és hasznosítása
- Feladat: Activity Játék (nonverbális kommunikáció gyakorlása)
Workshopok lebonyolítása
- A workshop előkészítése (terület kijelölése,
- téma meghatározás, meghívó, résztvevők kiválasztása)
- A workshop lebonyolítása
- A workshop lezárása, értékelése
Moderáció
- A „Moderátor” szerepe, feladatai
- Workshopok, megbeszélések moderálása, vezetése
- Projektmegbeszélések szervezése és levezetése
Teamvezetés, Csoportok irányítása
- Csoport kialakítási módszerek, csoportvezető feladatai
- Csapatmunka, Csapatépítés
- Tudásátadás, jó gyakorlatok megosztása csoporton belül
- Szerepek a teamben, team vezetés
- Csapatépítési gyakorlat – „Golyópálya építés”
- Mások meggyőzése, és megnyerése az együttműködésre, mozgósítás
- Egymás iránti elkötelezettség elnyerése, partneri működés
- Érintettek bevonása
- Elvárásokon - Ígéreteken alapuló menedzsment megvalósítása
- Konfliktusok típusai, forrásai
- Konfliktuskezelés, győztes-győztes helyzetek teremtése
- Nehéz emberek kezelése
Coaching
- Coaching, a facilitátorok szerepe
- Támogató jellegű hozzáállás kialakítása
- A fejlesztő, megerősítő visszajelzés technikájának elsajátítása
Változásmenedzsment
- Változás folyamata (Kurt Lewin)
- Változás pszichológiája
- Változáskezelés, ellenállás kezelése
- Erő-ellenerő elemzés
- Mozgósítás, motiváció
- Szervezeti tanulási folyamat
- Tanulószervezet
VIZSGA: Az egyéni pilot projekt bemutatása és írásbeli vizsga