A KÉPZÉS CÉLJA:
A résztvevők megértsék és elsajátítsák a toló és húzó elvű termelés vagy szolgáltatás közti különbséget a Lean Management fontosságát. Megértsék az éppen időben való termelés elemeit (JIT), az ütemidő fogalmát, számítását és szerepét az alacsony, optimális készletszint megvalósításában és a Kanban rendszert annak típusait. Megismerik továbbá, hogy az egydarabos áramlást, kiegyensúlyozott termelést, vagy kevert összetételű gyártást, hogyan lehet megvalósítani.
KIKNEK AJÁNLJUK:
A képzést elsősorban a Lean bevezetésben aktívan közreműködő felső vezetők (termelési vezetők, logisztikai vezetők, minőségügyi vezetők), beszállítók részére ajánljuk.
Nagyobb létszám esetén a képzés vállalathoz kihelyezett formában is megrendelhető, igény esetén kérje testre szabott ajánlatunkat a kepzes@kvalikon.hu email címen.
Általános lean bevezető
JIT története
TPS ház, kapcsolódó lean modulok
Nagy és kisszériás termelés összehasonlítása
Kevert modellű gyártás
A Leveling 5 szintje, a gyakori átállás előnyei
Termékcsaládok meghatározásának szempontjai
Heijunka kiegyenlítés
SMED
Optimális készletnagyság meghatározása
Gyakori szállítás
LMPU, OEE
Kapacitástervezés alapjai
Szükséges erőforrások meghatározása
Folyamatos anyag és információ áramlás
Gyakorlat: OEE, LMPU számítási példák, kapacitástervezési modellek összehasonlítása
SZIMULÁCIÓS JÁTÉK - BEER GAME (Játék a kiegyenlített termelésre és készletezésre)
FIFO
Folyamatos áramlás megvalósítása, eszközei
Value Stream Mapping
A húzó rendszer két alapelve
Húzó és nyomó rendszer
MRP és a húzó rendszer
Folyamatok összekapcsolása
Kanban története
Kanban, Kanban kártyák
A Kanban alapvető fajtái, alkalmazhatósága
Kanban-körök
Termelési kanban, Kanban sínes vezérlés
Alkatrész kanban (rendelési kanban)
IPK, inter-process kanban
Két kártyás (duál) Kanban rendszer
A kanban rendszer alapszabályai
Pót kanban kártyák
Kanban auditok
Gyakorlat: kanban mennyiségek, IPK számítása
LEGO JÁTÉK – Szimulációs játék a Húzó rendszerre és a lean bevezetésével
Gazdaságos rendelési tételnagyság
Szupermarket használata
Szupermarketek kialakításának szempontjai
FIFO pull, előnyei hátrányai
Mixed Pull
Gyakorlat: Szupermarketek tervezése, számítása
Cellakialakítás
Cellatervezés elemei
Termékcsaládok meghatározása
Ütemidő, ciklusidő fogalma, számítása
Ciklusidő diagramok
Termeléskiegyenlítés
Munkahelyek számának a meghatározása
Ütem és ciklusidő termékmix esetében
Rugalmas kapacitás, One Piece Flow
Munkahely szabványosítása
Szabványos anyagfeltöltés
Beszállítói Kanban
Logisztikai modellek (Milkrun, VMI stb…)
OPF GAME - 1. rész - Hajtogatós játék, a folyamatos áramlás és a OPF megvalósítása - 2. rész - Sorkiegyenlítés, az előzőleg megtervezett folyamat optimalizálása