Tartalom
Hírlevél
E-mail Cím
Tréning kereső
Lean tréningek
Folyamatmenedzsment tréningek
Minőségmenedzsment tréningek
Vezetői tréningek
Minőségkörök (QCC)
Minőségkörök (QCC)
A minőségkörök a vállalaton belül működő önszervező kis csoportok (lehetőleg kevesebb, mint 10 fő), amelyek minőségfejlesztési tevékenységet folytatnak egy adott területen. A minőségkörök lehetőséget adnak az egyéneknek, hogy tudásukat és képességeiket kiaknázhassák a vállalati működés fejlesztése érdekében. A minőségkörök szisztematikusan alkalmazzák a minőségfejlesztés 7 alap eszközét és a problémamegoldás lépéseit. A minőségkörök lehetőséget adnak a csoportos tanulásra és fejlesztésre.A minőségkörök a 60-as években kezdtek elterjedni japánban, önkéntes alapon szerveződtek, amelyek működéséhez komoly szakmai hátteret (pl.: FQC = QC for Foreman – Minőségszabályozás művezetőknek – folyóirat, regionális minőségkör központok, konferenciák) nyújtottak a különböző állami szervezetek (JUSE, JPC).
A minőségkörök jelentős mértékben hozzájárultak és a mai napig hozzájárulnak a japán ipar termelékenységének növeléséhez, az úgy nevezett „japán csodához”. A minőségkörök jelentik a Teljeskörű minőségirányítás (TQC) alapját.
Célja:
A minőségkörök célja a vállalati működés fejlesztése, a kellemes munkakörnyezet megteremtése, a dolgozók fejében lévő tudás és ötletek valamint a csoportos kreativitásban rejlő lehetőségek kihasználása.A technika lényege:
A minőségkörök létrehozása és működtetése a következő lépések elvégzését igényli:- Oktassuk a vezetőknek a minőségfejlesztési technikákat és a minőségköröket!
- Tanulmányozzuk más vállalatok minőségköreinek működését!
- Válasszuk ki a minőségkör mozgalom szervezőit a vállalaton belül és oktassuk őket az alapvető minőségtechnikákra!
- A vezetők oktassák az embereiket az alapvető minőségtechnikákra!
- Alakítsunk minőségköröket! A részvétel legyen önkéntes!
- Válasszunk ki egy problémát és kezdjük el alkalmazni a minőségfejlesztési technikákat a problémamegoldás 7 lépésén keresztül! (Az első probléma lehetőleg 3 hónapon belül megoldható legyen)
- Hagyjuk, hogy a minőségkörök maguktól, a maguk tempójában fejlődjenek, és ehhez adjunk meg minden támogatást!
- Szervezzünk minőségkör konferenciákat, osszuk meg a tapasztalatokat!
- Értékeljük és jutalmazzuk a minőségkörök működését!
- Folyamatosan támogassuk a minőségkörök fejlődését eszközökkel (fejlettebb minőségeszközök), információkkal, biztosítsunk helyet és időt a működésre. (A minőségkörök lehetőleg hetente egyszer üljenek össze)
- Alkossunk új minőségköröket, amelyekbe a tapasztaltabb dolgozók magukkal a tudásukat és megosztják másokkal.
Alkalmazása:
A dolgozók bevonása, motiválása, a szervezetben rejlő tudás és rejtett tartalékok kiaknázása érdekében. A folyamatos fejlesztési tevékenységek (KAIZEN) infrastruktúrájaként.
Kvalikon Kft. © 1112 Budapest, Jégvirág utca 12. Telefon:06 1 224 0175 Telefon: 06 1 201 12 35
e-mail:kepzes@kvalikon.hu - adószám: 12312999-2-43
Engedélyszám: E/2021/000193 Felnőttképző nyilvántartási számunk: B/2020/000853 (2020. 08. 30.)
Kövessen a Facebook-on >>
Engedélyszám: E/2021/000193 Felnőttképző nyilvántartási számunk: B/2020/000853 (2020. 08. 30.)
Kövessen a Facebook-on >>