2990 Ft
A Kvalikon Kft. nagy hagyományú programsorozata, a Best Practice Fórum beszámolói végre nyomtatásban is megjelentek!
Legjobb gyakorlatok a legjobb szakemberektől!
Több, mint 10 év és 20 vállalat tapasztalata és jó gyakorlata egy helyen. 2004. októberében indítottuk el az első Best Practice felmérést a Menedzsment módszerek hazai alkalmazására vonatkozóan. Azóta számos felmérést végeztünk (HR, válságkezelés, Lean menedzsment, Karbantartás, Lean Office) témákban és most lesz az OPEL Magyarországnál a 30. Best Practice Fórum, amelyen a jó gyakorlatok megosztása történik. Különböző témákban évente 3-4 fórum került megrendezésre nagy érdeklődés mellett 30-50 gyakorló szakember részvételével. Ez a Best Practice példatár az elmúlt évek Best Practice Fórumainak az összefoglalóit tartalmazza, amelyben számos kiváló vállalat (GE, Coca Cola, National Instruments, SANOFI, Eissmann, MARS, EON, K&H Bank, BOS, Knorr Bremse, Grundfos, EDF, JABIL, MAM) jó gyakorlatai kerültek bemutatásra. A Best Practice Fórumokon a vendéglátó vállalat vezetői mutatták be cégüket, és jó gyakorlataikat, eredményeiket. Ezt követően egy üzembejárás során a gyakorlatban is lehetősége nyílt megismerni, megnézni ezeket a folyamatokat a résztvevőknek, ahol az egyes területek munkatársai mutatták be a saját gyakorlataikat, majd egy körülbelül 2 órás vitafórumon került sor a tapasztalatcserére és a felmerült kérdések megválaszolására. A Best Practice Fórumot követően egy részletes összefoglalót készítettünk, amelyet a résztvevők között megosztottunk. Ezeknek az összefoglalóknak a válogatott gyűjteményét tartalmazza ez a jubileumi kiadvány.
2990 Ft
A Shopfloor Series részei már a világ számos országában megjelentek. Ezen könyvekben sikerült összefoglalni a témáról tudni érdemes alapvető ismereteket, méghozzá könnyen érthető formában.
A tanulás folyamatát a szöveg közben feltett kérdések segítik, melyek alapján az olvasó elgondolkodhat az olvasottak alkalmazásának lehetőségéről a saját területén. A fejezetek végén az addig olvasottak összefoglalása található, a könyv végén, pedig az egész könyv összefoglalója is megtalálható.
A Kanban a gyakorlatban útmutatást ad a kanban rendszer tervezésével, bevezetésével és működtetésével kapcsolatban.
Az első fejezetben megismerkedhetünk az alapfogalmakkal. A második fejezetben, a kanban rendszer funkciójáról és működtetésének szabályairól, valamint a kanban típusairól van szó. A harmadik fejezetből megtudhatjuk, hogyan kell a kanbanok számát meghatározni, itt a gyártáskiegyenlítés, vagyis a heijunka fogalmával is megismerkedünk. A negyedik fejezetből a kanban rendszer bevezetéséhez tudunk meg sok fontos információt, itt kerülnek tárgyalásra a szupermarketek, az anyagszállítók és a körjárat is. Az ötödik fejezetben az is kiderül, hogy a kanbanokat hogyan használhatjuk termelési rendszerünk fejlesztésére. A hatodik fejezetben, pedig két oldalon összefoglalva megtaláljuk a kanban rendszer bevezetéséhez szükséges tudnivalók összefoglalóját.
Reméljük, sok hasznos információt talál majd a könyvben!
Kevesebb munkaórával, minimális raktárkészlettel, a legjobb kocsikat gyártja a lehetõ legkevesebb utólagos szervizeléssel a Toyota. A világ összes gyára számára a Toyota a példakép, sikere elképesztõ. A szerzõ 14 vállalatirányítási alapelvet mutat be, amely egy vállalat mûködési hatékonyságának növelését szolgálhatja. A könyv bemutatja, gazdasági-ipari ágazattól függetlenül, hogy, hogyan gyorsíthatók az üzleti folyamatok, hogyan fejleszthetõ a termék és szolgáltatás minõsége, hogyan csökkentsük a költségeket, hogyan versenyezhetünk lépésrõl lépésre a Toyota elképesztõ sikerével.
A szerzõpáros alapmûve egyfajta szemléletet mutat be: azt, hogyan tehetünk szert a folyamatos fejlesztés képességére, hogyan alakíthatjuk folyamatainkat a valós vevõi igényekhez, és hogyan teremthetünk minõségorientált, rugalmas szervezetet, amely a teljes ellátási lánc mentén a valódi értékteremtésre koncentrál. Ráadásul mindezt egyre kevesebb ráfordítással. Ha sikeresen elsajátítjuk e szemléletet, megtanulhatunk elérni "egyre kevesebbõl egyre többet".
A Lean Thinking 2003-as kiadásának elõszava is érinti az akkori válságot: "Az érdeklõdés hatalmas lendületet vett, amikor végül mégis beigazolódott az elõrejelzés: 2001-ben recesszió, majd 2002-ben pénzügyi hanyatlás következett be. A lean szemlélet 2001-ben - közel öt évvel a megjelenése után és mindennemû népszerûsítés nélkül - újra felkerült a Business Week népszerûségi listájára az üzleti könyvek kategóriájában. Kiadónk szerint ez példa nélküli eset volt." A nemzetközi tapasztalat tehát azt mutatja, hogy a szerzõk biztos útmutatóval szolgálnak ahhoz, hogy a vállalatok hogyan tudják túlélni a nehéz idõszakokat, és ami még fontosabb, hogyan tudnak felkészülni a jövõben az ehhez hasonló helyzetekre.
A könyv szerzõi rengeteg adat, esettanulmány és teljesítmény elemzésével kezdték munkájukat, küldetésüknek tekintve a klasszikus tömegtermelés paradigmái között rekedt vállalatok fejlesztését. Bebizonyosodott, hogy a tömegtermelés kevésbé hatékony módszerei, elvei és szokásai megértek a váltásra, és kibontakozóban van egy új irányzat, amely már nem pusztán új módszerek és technikák alkalmazását jelenti. A szerzõk, James P. Womack és Daniel T. Jones különféle vállalatok tapasztalatait elemezve kereste azokat az általános érvényû szabályokat, amelyek technológiától, terméktõl és piaci tevékenységtõl függetlenül sikerre vezették azokat. Munkájuk eredményeképpen letisztult az az öt alapelv, amelyek ma a lean szemlélet alappilléreit jelentik. Meglátjuk majd a könyvben, hogy a recept viszonylag egyszerû, és egyúttal ebben rejlik annak nehézsége is. A könyv számtalan gyakorlati példája utat mutat a sikeres alkalmazáshoz, összefoglalva az esetleges buktatókat és nehézségeket is.
A szerzõpáros alapmûve egyfajta szemléletet mutat be: azt, hogyan tehetünk szert a folyamatos fejlesztés képességére, hogyan alakíthatjuk folyamatainkat a valós vevõi igényekhez, és hogyan teremthetünk minõségorientált, rugalmas szervezetet, amely a teljes ellátási lánc mentén a valódi értékteremtésre koncentrál. Ráadásul mindezt egyre kevesebb ráfordítással. Ha sikeresen elsajátítjuk e szemléletet, megtanulhatunk elérni "egyre kevesebbõl egyre többet".
A Lean Thinking 2003-as kiadásának elõszava is érinti az akkori válságot: "Az érdeklõdés hatalmas lendületet vett, amikor végül mégis beigazolódott az elõrejelzés: 2001-ben recesszió, majd 2002-ben pénzügyi hanyatlás következett be. A lean szemlélet 2001-ben - közel öt évvel a megjelenése után és mindennemû népszerûsítés nélkül - újra felkerült a Business Week népszerûségi listájára az üzleti könyvek kategóriájában. Kiadónk szerint ez példa nélküli eset volt." A nemzetközi tapasztalat tehát azt mutatja, hogy a szerzõk biztos útmutatóval szolgálnak ahhoz, hogy a vállalatok hogyan tudják túlélni a nehéz idõszakokat, és ami még fontosabb, hogyan tudnak felkészülni a jövõben az ehhez hasonló helyzetekre.
A könyv szerzõi rengeteg adat, esettanulmány és teljesítmény elemzésével kezdték munkájukat, küldetésüknek tekintve a klasszikus tömegtermelés paradigmái között rekedt vállalatok fejlesztését. Bebizonyosodott, hogy a tömegtermelés kevésbé hatékony módszerei, elvei és szokásai megértek a váltásra, és kibontakozóban van egy új irányzat, amely már nem pusztán új módszerek és technikák alkalmazását jelenti. A szerzõk, James P. Womack és Daniel T. Jones különféle vállalatok tapasztalatait elemezve kereste azokat az általános érvényû szabályokat, amelyek technológiától, terméktõl és piaci tevékenységtõl függetlenül sikerre vezették azokat. Munkájuk eredményeképpen letisztult az az öt alapelv, amelyek ma a lean szemlélet alappilléreit jelentik. Meglátjuk majd a könyvben, hogy a recept viszonylag egyszerû, és egyúttal ebben rejlik annak nehézsége is. A könyv számtalan gyakorlati példája utat mutat a sikeres alkalmazáshoz, összefoglalva az esetleges buktatókat és nehézségeket is.
További információ és megrendelés: kepzes@kvalikon.hu
Kapinya Petra, 06 1 201 1235