Tartalom
Tréning kereső
Lean tréningek
Folyamatmenedzsment tréningek
Minőségmenedzsment tréningek
Vezetői tréningek
Képzésszervezés ügyfélszolgálat : |
||
nyitvatartási ideje: H-P 8:30-16:30 óra. | ||
Cím: | 1112 Budapest, Jégvirág utca 12. | |
Tel: | 06-1-201-1235 | |
Fax: |
06-1-201-1235 |
Problémamegoldás tréning - engedélyes
A képzés célja | Felkészítés a mindennapokban felmerülő munkahelyi, üzleti folyamatok során előforduló problémák gyors, hatékony megoldására, a problémák újrakeletkezésének megakadályozására. A felmerülő problémák kezeléséhez strukturált módszerek elsajátíttatása a problémamegoldó kompetenciák fejlesztése céljából. |
Engedélys száma | E-001016/2015/D002 |
Időtartam | 16 óra |
Felhívjuk figyelmüket, hogy ha az engedélyezett képzéseket pályázati forrásból valósítják meg, akkor az ÁFA 0%-os. | |
Időpontok és helyszínek |
|
Nagyobb létszám esetén a képzés vállalathoz kihelyezett formában is megrendelhető, igény esetén kérje testre szabott ajánlatunkat a kepzes@kvalikon.hu email címen |
|
Részvételi díj | HUF+ÁFA |
Étkezési díj | HUF+ÁFA |
Tematika |
1. modul
A probléma definíciója, feltárása, detektálhatósága
1. Problémamegoldás alapjai:
- Problémák típusai
- A problémamegoldás kapcsolódása a napi munkába - Probléma kiválasztása - A probléma pontos definiálása (Tregoe) - Probléma azonosítása, felismerése - A problémamegoldás feltételei
2. Problémamegoldás lépései:
- PDCA ciklus
- A problémamegoldás fázisai - Problémamegoldás folyamata
3. Problémaazonosítás módszerei:
- Adatgyűjtés, statisztika
- SIPOC diagram - Folyamatábra - Teknős (Turtle) diagram - Ellenőrző lista - Pareto elemzés - FMEA - hibamód és hatáselemzés - Mind Mapping
4. Problémaelemzési technikák:
- Van/Nincs elemzés
- 5W 2H technika - 5 Miért módszer - Fa diagram
2. modul
Probléma megoldási módszerek
5. 8D Problémamegoldás:
- D1: Csapat megalakítása
- D2: A probléma meghatározása - D3: Ideiglenes elhatárolási akciók - D4: A gyökérok és szökési pont meghatározása és verifikálása - D5: A végleges korrektív akció kiválasztása és verifikálása (gyökérok, szökési pont) - D6: A végleges korrektív akció bevezetése és validálása - D7: Az újbóli előfordulás megakadályozása - D8: A csapat elismerése - Problémaazonosítási esettanulmány
6. 7 alap minőségeszköz (7QC eszköz):
- Szórásdiagram
- Hisztogram - Pareto-diagram - Ishikawa-diagram - Folyamatábra - Ellenőrző diagram
7. Ötletgyűjtés, megoldáskeresés technikái:
- Mások által már kidolgozott megoldások átvétele
- Osborn-féle ötletgenerálási eljárás - Morfológiai doboz - Brainstorming, Affinitás-diagram - Kaizen alapelvek - 5W + 2H módszer
8. Problémamegoldás csoportban:
- Mások bevonása a probléma-megoldási folyamatba
- Csoportos megbeszélések, Brainstorming - Csapatmunka
9. A megoldás kiválasztása és bevezetése
10. A probléma megoldási folyamat lépéseinek dokumentálása 11. Az eredmények fenntartásának módszerei:
- Megoldás szabványosítása, sztenderdek kialakítása
- Poka-Yoke megoldások
12. A problémamegoldás eredményének dokumentálása
- Story Board
- Prezentáció-készítés
VIZSGA
Letölthető képzési program
|
Online jelentkezés>> | |
Kontakt | Telefon/Fax: (061)201 1235 E-mail: kepzes@kvalikon.hu |
Kvalikon Kft. © 1112 Budapest, Jégvirág utca 12. Telefon:06 1 224 0175 Telefon: 06 1 201 12 35
e-mail:kepzes@kvalikon.hu - adószám: 12312999-2-43
Engedélyszám: E/2021/000193 Felnőttképző nyilvántartási számunk: B/2020/000853 (2020. 08. 30.)
Kövessen a Facebook-on >>
Engedélyszám: E/2021/000193 Felnőttképző nyilvántartási számunk: B/2020/000853 (2020. 08. 30.)
Kövessen a Facebook-on >>