Benchmarking és a legjobb gyakorlatok keresése, mint a működésfejlesztés hatékony eszköze
Működésfejlesztés
A vezetőknek két alapvető tevékenység között kell megosztani az idejüket, a meglévő működés adott keretek közötti fenntartása és a fejlesztése. A legtöbb vezető idejének nagy részét a napi feladatok, problémák megoldása emészti fel és viszonylag kevés ideje marad a fejlesztésre.
|
|
A működésfejlesztés célja a szervezet teljesítményének (szolgáltatás-színvonalának, eredményességének, hatékonyságának, rugalmasságának..) magasabb szintre emelése. A működésfejlesztés során nagyon sokszor a folyamatokból indulunk ki, a szervezet folyamatait változtatjuk meg, és így a megváltoztatott folyamatok eredményeként jelentkezik a teljesítményjavulás. A működésfejlesztés nem öncélú folyamat, a szervezet érintettjei számára hozzáadott értéket kell, hogy képezzünk a fejlesztés során.
A sikeres működésfejlesztésnek számos feltétele van:
A működésfejlesztés lépései:
- A környezeti elvárások, feltételek, lehetőségek vizsgálata
- A jelenlegi működés elemzése, értékelése
- A fejlesztési lehetőségek felismerése
- A jövőbeli működés kialakítására vonatkozó célok kialakítása
- Változtatás
- A változtatás eredményeinek nyomon követése
- Az új működés leszabályozása, intézményesítése
További információk a cikkhez>>
EOQ - WORLD QUALITY CONGRESS 2011, június 21-23. BUDAPEST
"Az összemérés mestersége"
A benchmarking,
magyarra fordítva összemérést jelent, egy olyan, a szervezetek által
folyamatosan mûvelt tevékenységet értünk alatta, amely célja a szervezet
teljesítményének összemérése osztálya legjobb szervezetével és a
keletkezett információk és tapasztalatok felhasználása a szervezet
saját céljainak és mûködésének kialakításánál, fejlesztésénél
A benchmarking során a tevékenységet végzõ szervezet meghatározza
az összemérés célját és kiterjedési területét, kiválasztja a lehetséges
benchmarking partnereket, adatot gyûjt a saját mûködésérõl és a
partnerekrõl, meghatározza az egyes benchmarking területeken jelentkezõ
teljesítményrést (1.ábra), elemzi az adatokat és kommunikálja az
eredményeket, majd
a keletkezett információkat és tapasztalatokat felhasználja a saját céljainak és működési módjainak kialakításában és fejlesztésében. A benchmarking a szervezeti tanulás és a tudás
szervezeten belül és szervezetek közötti megosztásának igen hatékony
formájának bizonyult az utóbbi időkben.
A benchmarking eredete, története>>
Benchmarking jellemzői és jelentősége>>
Mikor van szükség benchmarkingra?>>
A benchmarking célja - tanulás >>
A benchmarking szintjei és típusai>>
Benchmarking folyamat>>
Vissza a Kvalikon honlapjára>> |