Benchmarking és a legjobb gyakorlatok keresése, mint a működésfejlesztés hatékony eszköze

Működésfejlesztés
A vezetőknek két alapvető tevékenység között kell megosztani az idejüket, a meglévő működés adott keretek közötti fenntartása és a fejlesztése. A legtöbb vezető idejének nagy részét a napi feladatok, problémák megoldása emészti fel és viszonylag kevés ideje marad a fejlesztésre.

A működésfejlesztés célja a szervezet teljesítményének (szolgáltatás-színvonalának, eredményességének, hatékonyságának, rugalmasságának..) magasabb szintre emelése. A működésfejlesztés során nagyon sokszor a folyamatokból indulunk ki, a szervezet folyamatait változtatjuk meg, és így a megváltoztatott folyamatok eredményeként jelentkezik a teljesítményjavulás. A működésfejlesztés nem öncélú folyamat, a szervezet érintettjei számára hozzáadott értéket kell, hogy képezzünk a fejlesztés során.

A sikeres működésfejlesztésnek számos feltétele van:
 

A működésfejlesztés lépései:

  • A környezeti elvárások, feltételek, lehetőségek vizsgálata
  • A jelenlegi működés elemzése, értékelése
  • A fejlesztési lehetőségek felismerése
  • A jövőbeli működés kialakítására vonatkozó célok kialakítása
  • Változtatás
  • A változtatás eredményeinek nyomon követése
  • Az új működés leszabályozása, intézményesítése

További információk a cikkhez>>

EOQ - WORLD QUALITY CONGRESS 2011,  június 21-23. BUDAPEST

"Az összemérés mestersége"

A benchmarking, magyarra fordítva összemérést jelent, egy olyan, a szervezetek által folyamatosan mûvelt tevékenységet értünk alatta, amely célja a szervezet teljesítményének összemérése osztálya legjobb szervezetével és a keletkezett információk és tapasztalatok felhasználása a szervezet saját céljainak és mûködésének kialakításánál, fejlesztésénél


A benchmarking során a tevékenységet végzõ szervezet meghatározza az összemérés célját és kiterjedési területét, kiválasztja a lehetséges benchmarking partnereket, adatot gyûjt a saját mûködésérõl és a partnerekrõl, meghatározza az egyes benchmarking területeken jelentkezõ teljesítményrést (1.ábra), elemzi az adatokat és kommunikálja az eredményeket, majd

a keletkezett információkat és tapasztalatokat felhasználja a saját céljainak és működési módjainak kialakításában és fejlesztésében. A benchmarking a szervezeti tanulás és a tudás szervezeten belül és szervezetek közötti megosztásának igen hatékony formájának bizonyult az utóbbi időkben.


A benchmarking eredete, története>>
Benchmarking jellemzői és jelentősége>>
Mikor van szükség benchmarkingra?>>
A benchmarking célja - tanulás >>
A benchmarking szintjei és típusai>>
Benchmarking folyamat>>

Vissza a Kvalikon honlapjára>>
1125 Budapest, Istenhegyi út 63/b Telefon:06 1 489 0003 Telefon/Fax: 06 1 355 6641 e-mail: kvalikon@t-online.hu