Best Practice Fórum működése

A Best Practice Fórum célja a legjobb gyakorlatok azonosítása és résztvevők közötti strukturált tapasztalat megosztás előre meghatározott témában.
A Best Practice Fórum működésének a modellje a következő:

Először a résztvevők igényei alapján meghatározzuk a Best Practice Benchmarking területét, célját, ezt követően az adott témakörben egy kérdőív segítségével egy felmérés, adatgyűjtés történik, összesítjük az adatokat, azonosítjuk és validáljuk a legjobb gyakorlatot. Azonosítjuk a legjobb gyakorlat forrását, felkérjük a legjobb gyakorlattal rendelkező szervezetet, hogy legyen

 
a következő Best Practice Fórum házigazdája, egy helyszíni látogatáson megismerjük a legjobb gyakorlatot és megtárgyaljuk a résztvevők adott területtel kapcsolatos tapasztalatait, jelentést készítünk a Best Practice Fórum eredményeiről.

A Kvalikon a PANAC-kal együttműködve, most már harmadik éve szervezi Best Practice felméréseit és Fórumait, amelynek célja a legjobb gyakorlatok megosztása a résztvevő vállalatok között

A legutolsó VIII. Best Practice Fórum GM Powertrain Magyarország Kft-nél, Szentgotthárdon került megrendezésre, ahol a LEAN elveknek megfelelő cellák kiakalítását, a roppant hatékony és termelékeny dolgozói ösztönzési és motiválási rendszert tekinthették meg a résztvevők, mellyel a dolgozók bevonása a javításokba és a folyamatos fejlesztésbe a legmagasabb fokon történhet. Végül a speciális és öntevékeny karbantartás (TPM) volt megismerhető közelebbről.
A VI. Best Practice Fórum, a GE Hungary Zrt. Energy divíziójánál, Veresegyházon került megrendezésre, ahol a vállalat vezérigazgatója és Lean szakemberei bemutatták a GE Energy Lean menedzsment bevezetéssel kapcsolatos legjobb gyakorlatait az AWO (Kaizen workshopok) megvalósítása, a számítógéppel támogatott javaslati rendszer működtetése, az 5S rendszer és a folyamatos értékáramlás (moving lines) megvalósítása területén.
Az V. Best Practice Fórum a BOS Automotive Products Ungarn Mosonszolnoki gyárában az Autóipari Benchmarking Klub találkozóval együtt került megrendezésre 2007. november 12-én, A Fórumon megismerhettük a Lean bevezetésben magas szinten álló vendéglátó vállalat jó gyakorlatait, a cellarendszerű gyártás és a one-piece flow működő példáit, a kanban rendszer működését, a BOS-nél folyó Kaizen tevékenységek példáit és a Kaizen bevezetés számszerűsíthető előnyeit. A vendéglátó vállat gyakorlatai mellett több kiváló vállalattól voltak előadók a fórumon.
A General Motors – Powertrain, részéről Seregi Miklóstól, TPM advisortól hallhattunk egy kiváló előadást „A TPM karcsúsít címmel” a GM igen magas színvonalú TPM alkalmazási gyakorlatáról és a Le Belier Magyarország részéről Simone Smolinska, TPM managertől hallhattunk egy tanulságos előadást a TPM bevezetés sikertényezőiről.

Az V. Best Practice Fórum igen sikeres, volt 30 résztvevővel, a jövőben féléves rendszerességgel tervezzük hasonló színvonalú Fórumok megrendezését, amihez keressük azokat a „Best Practice” kiemelkedő gyakorlattal rendelkező vállalatok jelentkezését, akik hajlandóak a házigazda szerep felvállalására és jó gyakorlataik megosztására.

I. Best Practice Fórum >>
II. Best Practice Fórum >>
III. Best Practice Fórum >>
IV. Best Practice Fórum >>
V. Best Practice Fórum >>
VI. Best Practice Fórum >>
VII. Best Practice Fórum >>
VIII. Best Practice Fórum >>
IX. Best Practice Fórum >>

1125 Budapest, Istenhegyi út 63/b Telefon:06 1 489 0003 Telefon/Fax: 06 1 355 6641 e-mail: kvalikon@t-online.hu